Juridiske betingelser Ofte stilte spørsmål
Spørsmål og svar om de aller viktigste delene av våre juridiske betingelser ved kjøp og bruk av Nofence sine produkter
Hvilke dokumenter består Nofence sine juridiske betingelser av?
Nofence har 3 dokumenter som alle kunder signerer før de blir kunde hos oss.
Disse er:
- Garantivilkår (Hardware warranty)
- Alle ordrer som kjøpes fra Nofence følges av garantivilkår som beskriver betingelsene som gjelder det spesifikke kjøpet.
- Vilkårene for et spesifikt kjøp finner kunder på kontosidene til Nofence.
- Produkt og abonnementsbetingelser (Product and subscription terms)
- Dette dokumentet gjelder for alle kunder i alle land og vil jevnlig bli oppdatert. Dato for siste oppdatering vil stå på dokumentet.
- Alle kunder plikter å gjøre seg kjent med innholdet i dokumentet for å bruke Nofence sine produkter og tjenester i tråd med dokumentet
- Personvernserklæring (Privacy Policy)
- Personvernseklæringen er også global og gjelder for alle kunder.
- Dokumentet kan oppdateres ved behov og siste versjon er til en hver tid gjeldene
- Dokumentet regulerer hvilke data Nofence kan samle og hvordan disse kan brukes.
Hvor lang er reklamasjonstiden er det på Nofence sine klaver?
Reklamasjonstiden på Nofence sine klaver er 2 år. Mange klaver varer lengre enn dette, men det er viktig at kunder vet at reklamasjonstiden er 2 år.
Les mer i seksjon. 2.1 i Nofence sin Hardware policy.
Reklamasjonsperioden på klavene starter den dagen produktene sendes fra Nofence sitt lager.
Dersom Nofence stedfester at et produkt har en feil i reklamasjonsperioden vil Nofence utbedre dette. Vi vil først forsøke å løse problemet via våre systemer. Dersom dette ikke lar seg gjøre vil Nofence sørge for retur og erstatning av det ødelagte produktet.
Nofence vil selvfølgelig også gjøre det man kan for å løse problemer med produkter hvor reklamasjonstiden har utløpt. Dersom dette ikke er mulig vil kunden måtte kjøpe et nytt produkt.
Dersom det er bare selve klaven som er ødelagt kan kunder kjøpe et nytt klavehus i stedet for å kjøpe en komplett klave. Nakkereimer, kjetting og batterier kan også kjøpes separat.
Hvilket økonomisk ansvar har Nofence dersom noe går galt?
Ved kjøp av Nofence sine produkter godtar kunden våre produkt og abonnementsbetingelser (Product and subscription terms).
I seksjon 13 og 14 av product and subscription terms står det tydelig at kunden godtar at Nofence ikke er ansvarlig for tap eller utgifter knyttet til hverken midlertidige eller permanente produktfeil eller dyr som oppholder seg utenfor det inngjerdede området.
Dette inkluderer, men er ikke begrenset til, kostnader til ekstra arbeid, innkjøp av dyrefor eller midlertidige gjerder eller skade på eiendom.
Se seksjon 13 og 14 av product and subscription terms for å lese ytterligere detaljer knyttet til Nofence sitt økonomiske ansvar.
Finnes det regler eller begrensninger for bruk av Nofence sine produkter?
Ved kjøp av Nofence sine produkter godtar kunden våre produkt og abonnementsbetingelser. Dette dokumentet beskriver regler for bruk og salg av Nofence sine produkter. Dersom disse reglene brytes av kunden kan Nofence kan avslutte kundeforholdet. Kunden vil ikke lengre kunne bruke Nofence-produkter og Nofence vil ikke måtte kompensere kunden for dette.
- Nofence sine klaver kan kun brukes på godkjente dyreslag. Storfeklaven kan kun brukes på storfe og småfeklaven kan kun brukes på sau og geit.
- Kunden er til enhver tid ansvarlig for dyrevelferden til dyrene sine og for å følge de til enhver tid gjeldene regler og lover knyttet til dyrehold i sitt land.
- Klavene kan kun brukes i det landet de er kjøpt, med mindre noe annet er avtalt i forkant av kjøp.
- Klaver kan selges, men Nofence forbeholder seg rettet til å kvalifisere hver enkelt kunde. Alle nye kunder må kvalifiseres av Nofence før de solgte klavene kan overføres til den nye kunden.
- Når klaver selges videre er det kun fysiske produkter som vil overføres. Alle abonnement er personlige og kan ikke selges eller overføres til andre kunder.
Hvem eier data generert gjennom bruk av Nofence-klaver?
Ved kjøp av Nofence-klaver godtar hver enkelt kunde våre produkt og abonnementsbetingelser (Product and subscription Terms) som regulerer eierskap av data generert av bruk av Nofence-klaver.
Kunden eier sine personlige data som e-post og telefonnummer, men produktdata (Sekjson 2.16) er i sin helhet eid av Nofence som angitt i seksjon 6.3.
Seksjon 6.2 beskriver restriksjoner akseptert av kunde som for eksempel angir at kunde kan ikke bruke noen del av produktet til andre formål enn beitende storfe, sau og geit.
Dersom kunden bryter disse reglene har Nofence rett til å avslutte kundeforholdet i henhold til seksjon 9.2 og 9.3 uten advarsel.